Lucie Kuluri

Anglický jazyk a literatura, Český jazyk a literatura

Zaměstnanci
28. 1. 2017

Když se mě studenti poprvé zeptali, proč jsem se stala učitelem, otázka mě vedla k hlubšímu zamyšlení. Učitelství anglického a českého jazyka a literatury jsem vystudovala na FF OU, protože mě zkrátka bavila jazykověda, ráda jsem četla i psala do šuplíku. První impuls v otázce mé učitelské kariéry se však objevil mnohem dříve – na střední škole. Vystudovala jsem tradiční všeobecné gymnázium, což v mém případě znamenalo 32 studentů ve třídě, hromady učiva, popsaných sešitů, pětek z náhodného prověřování. Chyběl prostor k nadechnutí, tvořivosti, vyslyšení, pochopení. Pomyslná definice ideálního studenta zněla – nediskutuje, zapisuje, opakuje, nemaluje (často jsem své šedivé sešity místo psaní vylepšovala)…

Někdy bych přála studentům prožít školní den tak, jak jsem jej znala já. Již tehdy jsem tušila to, co dnes vím – jde to i jinak – ideál neexistuje, originál však můžeme být všichni. Je mi velikým potěšením být součástí ISO týmu, který mé představy o tom, jak má středoškolské vzdělávání vypadat, vidí stejně jako já. Je mi velikým potěšením být obklopena mladými spontánními lidmi, kteří mají prostor nadechnout se, být vyslyšen a pochopen, být originál. Moje satisfakce? Rozhodně vidět to HEURÉKA štěstí v očích studenta, který právě v textu objevil metaforu či jiný básnický prostředek, a je na to patřičně hrdý…a já s ním.

Absolventka

Ve svých 15ti letech jsem nevěděla, co chci dělat, nebo kam se chci za pár let dostat. Na ISO jsem se tedy rozhodla jít kvůli angličtině, kterou jsem poklá...

Ivo Helebrant

Práce ve školství mě již spoustu let naplňuje radostí, vzrušením, nezapomenutelnými zážitky a cennými zkušenostmi. Což je, vzhledem k tomu, že jsem se samo...

Absolvent

ISO je pro mě srdcovka. Jednoznačně. Stejně jako jsem hrdý na město, kde jsem vyrostl, jsem hrdý na školu, která na mě měla ze všech vzdělávacích institucí...