Lucie Kuluri

Anglický jazyk a literatura, Český jazyk a literatura

Zaměstnanci
28. 1. 2017

Když se mě studenti poprvé zeptali, proč jsem se stala učitelem, otázka mě vedla k hlubšímu zamyšlení. Učitelství anglického a českého jazyka a literatury jsem vystudovala na FF OU, protože mě zkrátka bavila jazykověda, ráda jsem četla i psala do šuplíku. První impuls v otázce mé učitelské kariéry se však objevil mnohem dříve – na střední škole. Vystudovala jsem tradiční všeobecné gymnázium, což v mém případě znamenalo 32 studentů ve třídě, hromady učiva, popsaných sešitů, pětek z náhodného prověřování. Chyběl prostor k nadechnutí, tvořivosti, vyslyšení, pochopení. Pomyslná definice ideálního studenta zněla – nediskutuje, zapisuje, opakuje, nemaluje (často jsem své šedivé sešity místo psaní vylepšovala)…

Někdy bych přála studentům prožít školní den tak, jak jsem jej znala já. Již tehdy jsem tušila to, co dnes vím – jde to i jinak – ideál neexistuje, originál však můžeme být všichni. Je mi velikým potěšením být součástí ISO týmu, který mé představy o tom, jak má středoškolské vzdělávání vypadat, vidí stejně jako já. Je mi velikým potěšením být obklopena mladými spontánními lidmi, kteří mají prostor nadechnout se, být vyslyšen a pochopen, být originál. Moje satisfakce? Rozhodně vidět to HEURÉKA štěstí v očích studenta, který právě v textu objevil metaforu či jiný básnický prostředek, a je na to patřičně hrdý…a já s ním.

Perla Špetíková

Po celý svůj život bydlím v Ostravě, určitě to není pro její neskutečnou scenérii a prapodivný vzduch. Důvodem je silné rodinné pouto, které mi dává pocit...

Absolvent

Na ISO jsem nastoupila na začátku deváté třídy. A i když jsem přišla do třídy, kde se všichni znali už pár let, byla jsem překvapená, jak rychle jsem se st...

Studenti

Pocházíme z České republiky a na ISO jsme nastoupili, protože nás tehdy velice zaujala. Studium na gymnáziu nás velmi dobře připravuje na život a práci v j...