Cílem organizace International Baccalaureate je rozvíjet zvídavé, zasvěcené a empatické mladé lidi, kteří pomáhají vytvářet lepší, poklidný svět díky mezikulturnímu pochopení a respektu.
IBO spolupracuje se školami, vládami a mezinárodními organizacemi a společně vytváří náročný program mezinárodní úrovně a rigorózní hodnocení.
Program podporuje studenty na celém světě, aby se stali aktivními, soucitnými a celoživotními studenty, kteří chápou ostatní, navzdory jejich rozdílnostem.
Studium IB DP probíhá v rámci gymnázia ve spolupráci s partnerskou školou The Ostrava International School.
Studenti IB Diploma Programu studují šest předmětů. Tři na vyšší úrovni a tři na standardní úrovni. Žáci si musí vybrat vždy jeden předmět ze všech šesti skupin předmětů. Je tak zaručena šíře vzdělání v jazycích, společenských vědách, přírodních vědách a matematice.
IB Diploma Program navíc ještě k šesti povinným předmětům vyžaduje studium tří základních předmětů, které rozšiřují vzdělání, zkušenost a vybízejí studenty k aplikaci svých znalostí a získaných dovedností.
Odborná esej je povinnou složkou pro DP studenty. Esej v délce 4000 slov nabízí studentům možnost zkoumat a proniknout hlouběji do tajů jednoho z šesti předmětů, který je zajímá a který si sami vyberou. Tato složka u studentů rozvíjí dovednosti samostatně vyhledávat a samostatně tvořit práci, což po nich bude později vyžadováno na univerzitách.
Je mezipředmětový kurz, který je zásadní pro vzdělávací filozofii Diploma Programme. Je sestaven tak, aby podporoval žáka ke kritické reflexi vědění všech vyučovaných předmětů. Vede studenty k výzkumu různých cest vědění (percepce, emocí, jazyka, myšlení, intuice a paměti) a různých druhů vědění (vědecké, umělecké, matematické, historické, humanitní atd).
Tento předmět je také základní součástí Diploma Programme. Cílem předmětu je, že se žáci aktivně zapojí do různých akcí mimo školní třídu. Je tím podporována jejich schopnost vnímat svět i mimo školní lavice. Je to příjemné vyvážení akademického studia.